Stabilność i łatwość regulacji – cechy dobrych foteli biurowych

Po długim dniu siedzenia przed biurkiem może nas boleć kręgosłup. Szczególnie istotne rzecz jasna będą ćwiczenia, ale nawet to nie pomoże, kiedy przed komputerem pracujemy na niezbyt wygodnym fotelu. Dlatego nie możemy szukać oszczędności na fotelach biurowych – dają bowiem gwarancję tego, iż plecy będą wypoczęte. Fotele biurkowe wpływają też na samopoczucie pracowników – ich właściwe wybór owocuje wyższą efektywnością i wzrostem produktywności załogi. Jak więc wybierać fotele do biura? Czym grozi nieodpowiedni dobór tego typu foteli?

Fotele do biurka – kup te z regulacją siedziska oraz zagłówka

W dużych biurach niesłychanie ważna będzie swoboda ustawienia ułożenia podłokietników, zagłówka i siedziska krzeseł przeznaczonych do pracy przy biurku. Należy wszak mieć świadomość, iż będą ich używać osoby o najróżniejszych gabarytach – niscy mogą narzekać na ból kończyn dolnych z powodu zgięcia kolan pod niewłaściwym kątem, wyżsi z kolei na ból pleców po ośmiu godzinach siedzenia na krzesłach z niskim oparciem. Istotna jest także równowaga całego fotela do biura. Zapewni ją odpowiednia budowa podstawy – szczególnie taka z pięcioma kółkami. W czasie przesiadywania przy biurku przydatne będą także podłokietniki, gdyż znacznie usprawnią obsługę klawiatury, chociaż są użytkownicy, preferujący fotele biurowe bez nich. Z ekonomicznego punktu widzenia wypada zdecydować się na fotele, do których bez komplikacji da się dokupić nowe kółka będące często zużywającym się ich elementem.

Starannie ustawione fotele biurkowe to nie wszystko

Najczęstszymi schorzeniami biorącymi się z niewłaściwego ułożenia ciała podczas siedzenia za biurkiem będą przede wszystkim dysfunkcje pleców – zarówno na odcinku lędźwiowym, jak i w okolicach łopatek. Trzeba oprócz tego wspomnieć, że schorzenia mogą dotykać też dłoni – zwłaszcza przy niewłaściwym poziomie czy braku podłokietników. Miejmy też na uwadze, że nawet właściwie wybrany fotel nie da nam gwarancji zachowania dobrego samopoczucia – siedzenie przy komputerze powinno się często przerywać na kilkuminutową gimnastykę.