Aktualna oferta private blog network.
Żeby odbiorca dostrzegł twój biznes musisz nie tylko posiadać firmową stronę internetową, lecz również zadbać o jej widoczność na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony oraz to czy cyklicznie dodawane są do niej kolejne wyczerpujące i przydatne dla odbiorcy artykuły. Lecz nie wolno również zaniedbywać tzw. link buildingu, innymi słowy zdobywania linków wiodących do strony. Jedną z metod link buildingu jest korzystanie z PBN – prywatnej sieci portali.
PBN – użyteczne jako komponent szerszej strategii reklamowej
PBNy są prywatne, ponieważ są budowane a potem administrowane przez jeden podmiot (z reguły przez większą agencję marketingową lub agencję SEO), który troszczy się o jakość udostępnianych tam treści. Prywatne sieci serwisów są zwykle wykorzystywane jako jeden z komponentów wieloaspektowej strategii marketingowej, co należy mocno podkreślić, ponieważ najlepsze efekty ich wykorzystania daje się zauważyć w stosunku do stron, które są należycie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci portali nie tylko umożliwiają wygenerowanie sporej ilości linków przychodzących do strony, ale też na ich urozmaicenie, co jest dobrze widziane przez wyszukiwarki. Za mankament PBNów można uznać to, że ich wykonanie nie jest tanie, a później należy przeznaczać niemało godzin na zachowanie ich na właściwym poziomie.
Wizytówki NAP i publikacje z canonicalem, czyli jak korzystać z potencjału PBN
Prywatne sieci portali świetnie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można przy ich użyciu publikować tematyczne artykuły sponsorowane stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To właściwie każde miejsce online, gdzie widoczne są istotne dane kontaktowe firmy – jej telefon bądź e-mail, adres stacjonarny i pełna nazwa. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim także zakładka w ogólnodostępnym katalogu firm, profil na portalu społecznościowym czy artykuł, pod którym podano firmowe dane kontaktowe.
Kolejna skuteczna metoda wykorzystania potencjału PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. Polegają one na powtórnej publikacji rzetelnych artykułów z podaniem hiperłącza do oryginalnej treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takiej sytuacji algorytmy wyszukiwarek zwykle oceniają lepiej jakość oryginalnego artykułu, ponieważ odnajdywanie linków do niego na rozmaitych witrynach zewnętrznych traktują jako dowód, że pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się warte uwagi, wiarygodne informacje. Publikacje z canonicalem są najefektywniejsze przy treściach z sektora YMYL (Your Money Your Life), w którym istotne jest wypracowanie wysokiego autorytetu, a więc tych związanych zwłaszcza ze zdrowiem, finansami oraz prawem, bieżącymi wydarzeniami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO